Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

Dåligt väder

Av Maria Engström - 17 oktober 2008 15:41

Idag har det varit riktigt skitväder, d.v.s regn.

Tänkte göra så mycket idag, men Rasmus har varit övertrött & gnällig då han bara sover 10-15 minuter åt gången.

Han brukar sova bra i vagnen, men tyvärr har jag inte införskaffat regnskydd, så att dra ut den i ösregnet är ju som sagt ingen bra ide'.

Annars brukar han somna så fort du kommit utanför ytterdörren med vagnen, och i bästa fall brukar han snusa gott i 1-2 timmar.


Nu på e.m har det klarnat upp så Hasse tog Jenna, Disa & Affe med och åkte till skogen.

Nej, ingen jakt, faktiskt jättekonstigt, för Hasse jagar annars precis varenda dag.

Känns nästan fel att ha han hemma hela f.m, kanske därför dagen kännts så lång idag?

Disa & Jenna skulle få springa av sig lite, Affe får gå i koppel så han inte tar upp nån hare - det har vi inte tid med idag.

Vi ska åka och handla och hämta Perras sondmat på Apoteket innan dom stänger.

Och kanske ett snabbt besök på sytembolaget, tänkte inhandla något gott rött, mest troligt blir det Masi Valpolicella Bonacosta - den är så jäkla god.....men å' andra sidan skulle det ju vara roligt prova nåt nytt nu när jag kört med olika Masi-viner sista tiden - men goda är dom....


Perra är glad idag & sjunger en massa nya visor för mig, känns skönt, han har sovit skitdåligt sista veckorna.

Det och lite problem med värk gör ju att han blir så ledsen i humöret, och det är så tråkigt, för han är ju annars världens goaste & gladaste kille.

Klagar på halsbränna och brännande strupe, så det blir väl, trots att jag inte helst vill, till att sätta in Losec v.b igen.....

Han refluxar, är ju typiskt att det blir mest på nätterna eftersom han ligger ned.....och det går inte att palla upp honom med kuddar.

Ska ta mig i kragen och ringa barn rehab och höra om vi får höj- & sänkbart till huvudändan....


Annars pular det på, ska ta en lång, lång promenad med dom gula i morrn, tar med dummisar och gör nåt roligt med dom.

Bosse skulle behöva få träna flera timmar varje dag, han är inne i någon period då han bara får damp-spring i benen varje gång vi är ute.

Man får verkligen passa sig, för ofta hinner han inte bromsa in, så står man ivägen så kan man få agera farthinder...i värsta fall....

Jenna hänger gärna på - men orkar, eller ids inte, hålla hans tempo, så hon lessnar fort.

Det förstår ni ju att rör man sig för mycket kan man ju få motion - och det är jenna väldigt allergisk mot...

Onni, hon tycker bara dom är skitlarviga, så hon beger sig ut på egna små tripper.


Nu kommer Hasse, så bäst att avsluta, nu väntar Konsum, Systembolaget och Apoteket på oss


Ha det




 
 
Gerd

Gerd

18 oktober 2008 21:53

Hej på er där uppe i norr. Tänk att du (Maria) är så glad i en vin som heter precis som min nya skogis "Valpolicella",uppfödaren sa att det var en Italiensk drua..... Ja du spring i benen har jag en dam som är här hemma också, men idag har vi tränat lite med dummier och lite lydnad så sedan jag kom hem vid 18.00 så har hon inte lyft på huvudet. Så idag är hon nog lite trött damen. Här regnar det ikväll, men vi har haft en alldeles nydelig dag förut på dagen. Har du förresten varit in på min hemsida och sett vilken juvlig banner jag har fått?? Det är en kompis kompis som har gort den åt mig och jag tycker den är såååååååå fin. Ha det så gott där uppe i norr. Jag skickar några styrkekramar från oss i Värmland. Kramiz Gerd och Penny. :)

http://www.enghedens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards