Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Nytt År

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon.

Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har nämligen plockat bort alla "såna" program på min dator som jag använder "här inne".


Affe struttar fortfarande omkring som en påskstinn tupp - skillnade mot tidigare är att man ibland, men bara ibland - faktiskt kan föra ett vanligt samtal med honom.

Bosse är sur och vill inte umgås med honom överhuvudtaget - han säger sig få sår i öronen och ont i ögonen av att ha Affe i närheten.
Varför då??? undrar ju så klart jag.

" Varför dåååå???? Dum fråga.......Han kan bara ligga på rygg nu för tiden med benen i kors. Och det svider i ögonen, för så ligger inte riktiga hundar. Sen har jag hört så mycket om hans sista erövring så jag kan vartenda hårstrå på henne......"

Ja, Affe är ju som han är.......kommer mer om honom.....


I alla fall så väntar förhoppningsvis Affe småvalpar med sin finska fästmö Ahosalun Tipsu,sök på reg.nr fin24884/04,mer om henne finns på Finska Beagledata:

http://www.beaglejarjesto.fi/tietokanta/index.php?lang=sv

Beräknad nedkomst i slutet av Februari.


I går döpte vi Rasmus i Överkalix Kyrka, så söt han var i dopklänning!!!!

Är en högtid man verkligen alltid minns!!!!

Rasmus var som en liten solstråle som försökte äta upp sin blåa rosett med tillhörande band som tillhörde dopklänningen.

Endast i slutet blev han lite less.


Julen har vi nästn städat bort under kvällen, himmel så skönt - jag är ju som sagt ingen männoska som har speciellt mycket julstämning i mig.....


Hasse har börjat dra med hundarna - spelar ingen roll att termometern visar neråt -25 grader - han spänner på selar och kör spann med alla fem......förutom ibland då Jenna gästar hos Micke & Elin som hon gör då och då - då blir det "bara" 4-spann.

Blir några kilometer per dag nu - sen ökas det på vartefter dom börjar få upp det ordentliga flåset.

Onni är superduktig, hon får alltid springa i täten eftersom hon är den enda av dom som kan ändra riktning, stanna eller byta spår på kommando, sen är hon bara skitduktig och älskar att dra.

Bosse har verkligen kroppat på sig sen förra säsongen, för hans dragsele måste bytas ut mot en storlek större i år.

Skönt är det i alla fall med ett gäng hundar som sover skönt efter en dragtur på kvällen.

Alla utom Disa - den hunden går det inte att köra slut på..........spelar ingen roll om hon skulle få dra till Göteborg fram och tillbaka - hennes plats i hjärnan för sova, trött och lugn glömdes helt tydligen bort när hon föddes....hon har bara en växel: "drive", sen funkar inte resten av växlarna i hennes växellåda.

Ibland kan hon vara väldigt enerverande,hon är precis överallt; skall man lägga sig i tv-soffan så innan man hinner inta ryggläge så spretar det 4 tassar under dig så du i panik flyger ur soffan av rädsla att du krossat henne, spelar ingen roll att man rekordar mellan dörren och soffan och alldeles bombis vet att hon är långt efter.

Hon ligger där alltid före en i alla fall.

Hon är även sxpert i ett visst ämne: att knycka.

Hon knycker allt ifrån strumpor, mobiltelefoner och leksaker till innehåll i brödburken och sockerskålen.

Nej - det är ingen ide att försöka plombera in nåt i skåp - dom öppnar hon liksom dörrarna som inte är barrikerade med grindar.

Strypa henne???????  Hehe - då har ni inte sett hennes oskyldiga små ögon som hon tittar på på en med sitt huvud på sne - hon kan förhäxa vem som helst med sitt "Ja, men jag tänkte ju bara......"


Nu kallar Rasmus, och bastun.....


Gonatt allesammans!!



 
 
Hjördis å hundarna

Hjördis å hundarna

5 januari 2009 08:15

Ha ha ha va kul du skriver om Disa. Vilket charmtroll/odjur!
Ha de!

http://piikani.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 30 december 2008 00:44

Tja - det är alldeles sant - och jag vet bara inte hur jag ska klara av detta denna gång. Jag kommer helt enkelt inte att stå ut....... Nu kan jag ju inte ens säga att "Tja - EN gång är INGEN gång"   Tänk - att en söt liten Beaglekille kan förändras ...

Ovido - Quiz & Flashcards