Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Mr Ers Majestät Stålmannen - tja, han HAR varit i farten igen

Av Maria Engström - 30 december 2008 00:44

Tja - det är alldeles sant - och jag vet bara inte hur jag ska klara av detta denna gång.

Jag kommer helt enkelt inte att stå ut.......

Nu kan jag ju inte ens säga att "Tja - EN gång är INGEN gång"


Tänk - att en söt liten Beaglekille kan förändras så totalt, bli så stöddig, så överdrivet reslig när han går så han skulle falla omkull om man bara nyste emot honom,så jäkla mallig så man tror öronen skall falla från huvudet på han, .............ja, ingen kan säga att vissa saker inte stiger våran Affe åt huvudet.

Han är ordagrant jäkligt odräglig.......

Han har ju emellanåt dragit på sig kostymen och hoppat omkring i hela huset på klospetsarna och smågnolat " ty-ty-ty-ty-tyyyyra" ( melodin Delila), men det har hitintills visat sig vara övergående, när mattes varma sängplats har blivit tillfälligt ledig har han ju så klart genast blivit den där stackars lilla pälslösa varelsen Affe som riskerar förfrusna tassar, öron och liggsår om han måste sova på golvet. Allt för att husse skall falla dit och tycka synd om honom. Affes deperata försök att överta mattes halva i dubbelsängen har ju hitintill misslyckats - inte ens husse är övertalbar i det fallet.

Nu sitter han & ska skriva mail till Zaffran för att få lite Whippet-tips som ev. kan användas i hans tappra försök till min sängplats.


Men nu - han är odrägligare än odräglig.

"One times is many times....dudududududuuuuuuu......

Jag har ju sagt det - Affe kan inte fria,inte ha tjejer som visar minsta intresse för honom - för det stiger han åt huvudet.....

Nu har han dessutom haft tjejträff med en Finlands-tös, och den lilla rackaren tror inte att jag kan någon geografi överhuvudtaget.

Som om jag är helt lobotomerad i länder och deras placeringar på våran runda jord.

"She's comes from over there - you now, matteeeee...."

Himmel & pannkaka.

Nästa år skall han få en kartbok i julklapp - skillnaden mellan Amerika och Finland är ju några mil om amn så säger.......men tro inte det är lönt att förklara det för honom.

Nu kan han inte ens skälla på svenska - han gör det bara på engelska - med amerikansk brytning dessutom......

"Im hungry, i'm hungry, where is all the girls????"

Tja, han är ju som han är -  ALLA tjejerna - han tror att han redan klivit väldigt högt upp på Don Juans topplista.....


Nåväl, hon är ju väldigt, väldigt trevlig hans "senaste", hon har även skinn på nosen, för visst har han fått uppvakta ordentligt innan hon föll till föga, men det skulle han ju aldrig erkänna.......Vadå?????? Uppvaktat???? Trodde ni att det var det jag gjorde???? Jag dansade ju bara runt henne för hon ville lära sig dom senaste dansstegen i Breakdance, och dom kan ju jag som ingenting.....

Breakdance - han har väl aldrig dansat Breakdance, det enda han gör inomhus är att jäsa framför TV:n skrikandes efter Coca-Cola och chips.


Nu ska jag sluta  sktivaför inatt - var & smygtittade vad han gjorde i källaren alldeles nyss - och - där står ett ouppackat nytt hemmagym, så nu ska han väl odla tvättbräde-mage åxå.

Sen kutar han hysteriskt ut varje gång postbilen kommer - han väntar visst på en ny dress.

Tills den kommit och vi tagit nya foton ( ja - det blir många nya foton då, han älskar att bli fotograferad i alla möjliga & omöjliga positioner i sina dräkter) -så får ni hålla till godo med det gamla fotot på "him-self"


På återhörande - kommer med fler rapporter från "the little big don juan" nom kort


Gonatt

 
 
Catherine

Catherine

2 januari 2009 11:20

Det är väl det bästa priset man kan få på sin jakthund!
Att tikägarna vill ha honom som pappa! =)
Då har man garanterat en duktig jakthund o man måste ju få ta åt sig lite av äran att man lyckats hjälpa till det blev en sån bra jakthund! =D

Ha ett riktigt gott nytt år!
Och, grattis till Affe!
Sånt SKA stiga åt huvudet! ;-)

http://cv69.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards