Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Sängplatskonkurrans

Av Maria Engström - 18 december 2008 11:56

Tja, så har det blivit i vårat hus.

Det ser ni ju på fotona ovan.

Hundarna får ju absolut INTE sova i sängen - nej, jag är ingen elak, liten grönfärgad matte med horn på huvudet bara därför.

Fast dom 4-benta tycker väl kanske så......speciellt när deras hundkompisar berättar sina historier om hur skönt dom haft det under matte & husses täcke där dom ligger hela nätter och blir kliade under magen....

Faktum är att jag helt enkelt inte vill ha dom i sängen.

För länge, länge sen ( ja, jag har ju insett att jag tillhör modell "Ä" = äldre ), så hade jag hur många som helst i sängen varje natt.

Man rymdes knappt själv.

Sen kom Perra, och när han fick sin magsond isatt, så blev det totalförbjudet.

Usch, hundhår "ringlade" sig och fastnade runt sondknappen på nätterna hur mycket man än skakade och städade sängen varje morgon.

Och det såg ju, och var ju, inte alls hygieniskt som det ska vara med magsond.

Så hundarna åkte ju ut ur sovrummet, grind sattes upp, och jag måste ju tillstå att fy, så skönt det blev.

Vem minns inte "hundarna-sover-i-sängen-perioden" när man t.ex hade torra läppar, smorde in dom varsamt men Lypsyl innan man gick och lade sig.

Man hann bara dra upp täcket halvvägs över sig så såg läpparna ut som en fullpälsad pudel.


Ja, ja, i alla fall, så har vi grind till sovrummet.

Affe - han har lärt sig.

När Perra kallar, eller när Rasmus vaknar och vill äta på nätterna så sätter han sig tätt utanför grinden.

Jag ser ju ut som Frankenstein när jag måste upp nattetid - armarna rakt ut för att inte slå sönder näsan om jag vandrar rakt in i väggen - för ofta är jag så trött så jag orkar inte hålla upp ögonen för att hitta vägen in till Perra eller köket.

Så - att stänga grinden efter mig skulle min trötta hjärna inte heller orka tänka på att göra.

Och det vet Affe.

För det är alltid upptaget på min kudde när jag återvänder.

Och ingen skulle tro mig då jag berättar att en liten, fjuttig Beagle kan bli hur tung som helst när man ska försöka mota dom från sängen.

Affe blir som en geleklump - han ligger där utfläkt på rygg, oftast under täcket med huvudet på kudden, och blir plötsligt så dålig så han bara inte klarar att ta sig upp från sängen.

Han försöker desperat - men alla hans krafter gick åt till att ta sig dit. Verkar det som.

Han brukar blänga på mig och säga: "Soffan i TV-rummet är inte alls så oskön. Fleecefiltarna finns i källaren om du behöver...."

Som om jag inte visste det.

Men efter diverse diskussioner så brukar han inse att när det gäller sängplatser så är matte orubblig om vad som tillhör henne.......så han brukar under protester och med blängande, sura ögon till slut ge sig och lunka ut ur sovrummet.

Ibland mumlar han nåt om att husse borde skicka bort mig på 3-månaders semester.......

Varje gång han får matskålen (det är alltid matte som utfodrar 4-bentingarna i vårat hus....) av mig brukar jag påminna honom om hur hungrig han skulle få vara om husse verkligen skickade bort mig några månader......men han är ju lite trotsig och brukar grymta nåt om att det spelar väl ingen roll om man svälter ihjäl eller om man dör av förfrysning och liggsår.........

Han som tjuvligger så skönt på fleecefiltarna i tv-rumssoffan varje natt......han är ganska otacksam ibland.....


Nu ska jag gå kika till Hasse - han ligger i magsjuka.......


Ha det gott





 
 
Hjördis

Hjördis

27 december 2008 21:46

ha ha ha NU vet jag varför jag har slutat med lypsyl om kvällarna. du skriver så bra och igenkännande. ha det gott!

http://www.piikani.se

 
ZAFFRAN

ZAFFRAN" title="http://bloggaratis.se]ZAFFRAN[/url]" target="_blank">bloggaratis.se]ZAFFRAN[/url]

28 december 2008 13:16

Mysigt, eller hur!? Vi är tre stycken whippar i mattes säng VARJE natt. Varmt och gott.

Gott Nytt Säng-år Affe!

http://zaffran, bloggaratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards