Direktlänk till inlägg 27 december 2007

Pust - redan vardag.......

Av Maria Engström - 27 december 2007 09:13

Ja, så var det vardag......igen........

Får hålla till godo med att det bara är 2 dagar till helg igen.

Nu hade jag kunnat tänka mig 10 röda dagar på raken - minst!

Har varit ljuvligt med så många röda dagar - man känner att man verkligen kan koppla av och njuta av ledigheten.

Eller - JAG har inga problem som helst att vara ledig - Hasse däremot klättrar en hel del kring väggarna, kan inte förstå att han inte ägnat sin karriär till begsklättring............


Vi har ägnat ledigheten åt precis det man ska: latat oss framför tv:n, somnat nån stund på soffan under dagen, ägnat sig åt Perra och åt hundarna.

Hasse har inga problem att sova i alla fall - man hinner bara köra igång filmen så snarkar han högt.

Fast han säger att han inte sover - han vilar ju bara, och tycker oftast att filmen var den bästa vi sett på länge ( fast vi vet att han inte sett mycket av den - han har ju sovit.... )

Ätit, ätit och ätit har vi åxå - det hör ju till julen ( fast jag verkar ju ha jul året om i det fallet )

Men det är ju nyår snart.

Och då ska jag ju som vanligt avlägga alla dom där Nyårs-löftena som jag lik aldrig kan hålla - så mitt nyårslöfte i år blir att bli nyttigare.

Inte så att jag ska leva på gurka och tomater  resten av 2008- apatisk är jag  INTE.

Men - istället för att vräka i mig HELA påsen med godis så ska jag åtminstone begränsa mig till halva. Till exempel........


Har blivit många turer med dragselarna på hundarna.

För Bosse har det gått hur bra som helst att vänja sig vid både selen och att springa framför sparken/kälken.

Han är hur duktig som helst!!

Han och Affe är väl duktigast - sen hänger dom andra på.

Igår var Hasse och Micke iväg med alla hundarna. Micke hade 2 stycken framför sig på skidorna och Hasse dom andra framför kälken. Utom Disa som vi inte har i dragselen - hon får springa lös istället.

Hennes höfter ska ju först röntgas och ser det bra ut så tränas hon in i selen snare i vår.

Men hundarna älskar det - när selarna plockas fram blir dom alldeles tokiga.

Och - det är ljuvligt att se hur musklerna växer fram på hela högen fast vi är mitt i vintern.

Själv behöver jag åxå bli av med lite "överflödigt" och få lite muskler på dom ställena istället. Så jag försöker åxå hänga med - men helst INTE på skidor. Jag hatar skidor - men det är för att jag helt enkelt inte klarar av dom.

Jag har övat och övat - tar långa, riktigt smidiga steg med skidorna och skjuter samtidigt smidigt och snyggt iväg med stavarna. En gång, två gånger, tre gånger......och står fortfarande kvar på samma jäkla ställe.

Kan inte begripa hur dom andra så snyggt glider iväg för varje stavtag dom tar medans jag bara står kvar på exakt samma ställe hela tiden.

Nej, ska skidorna på så ska det vara med förarbälte runt midjan, lina och en hund framför.

Sen ska det heslt vara RAKT hela tiden. Helst inga uppförsbackar, och DEFINITIVT inga branta nedförsbackar.

Jag kan nämligen inte svänga - inte när det går fort. Och det gör det när man åker nerför.

Att sätta sig ner och försöka bromsa är heller inge ide - man får bara ont i stjärten och det går lika fort i alla fall.

Ja, ja, man är väl ett hopplöst fall - antar jag.....


Nedan bild på min bästa julklapp - en söt liten råtta som Perra gjort.

Visst är den söt???????

Och - en bild på några av vovvarna in action. Är Bosse, Onni, Jenna och Affe.


Ha det gott så länge







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards