Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Maria Engström - 30 januari 2008 00:11

Usch.

Tänk - att det så ofta är "såna" dagar som får en att sätta sig att skriva i bloggen.

Med "såna" så menar jag faktiskt dom dagar man kunde vara utan. Eller hoppa över. Eller inte alls vara med på.

Men det är kanske då man får inspiration för att man behöver skriva av sig lite stress, lite aggressioner, lite av det uppskruvade som gör att det känns som om man ser ut som en stel liten pingvin när man rör på sig.

Just nu känner jag mig f-b på dessa jäkla bilar.

Man äger 2 inte alldeles för gamla bilar som slukar pengar i skatter, bränsle och försäkringar.

Då borde dom väl för sjutton kunna vara tacksamma och bara gå, och gå, och gå - men icke sa Nicke......

Det räcker tydligen inte för våra plåtlådor, minsann.

Nej, här ska dom ha lite extra både här och där i form av reparationer än här och än där.

Jag lovar - vi har alldeles garanterat gått över nivån för att kunna kvittera ut VIP-kort på dom närmaste verkstäderna i våran närhet.


Jag har tänkt författa en annons, nånting i stil med:

"Skrothögarna: Mercedes Vito och Honda CRV bortskänkes till dig med massor av pengar över för bilreparationer och mycket tålamod för att t.ex bli stående vid vägkanten i 25 graders kyla när du redan är en kvart efter i tidschemat för att hinna i tid till tandläkarbesöket med ditt barn bara för att t.ex avgassystemet ger upp och faller i backen, eller precis när du är på väg till ett viktigt möte eller liknande.

Du behöver aldrig vara mörkrädd då den ena av plåtlådorna kan få för sig att slå på allt som kan lysa i och runt hela karossen som sen inte går att släcka ned hur hysterisk du än blir.

Du behöver inte vara bilvän, utan vi har full förståelse om du sparkar en liten buckla här och där på karossen när du känner för det.

Byte kan tas i forma av bättre begagnad cykel eller spark........etz....etz


Jag är alldeles bombsäker på att inga andra människor behöver ha så otur så det precis alltid är någonting som är trasigt i någon av bilarna.

Men nu; många, många tusenlappar fattigare så kan det snart inte finnas någonting kvar att laga i dom.

Hoppas jag........

Dom börjar ha ganska högt värde med tanke på att allt snart är utbytt och nytt i dom......

Ja, ja, så är det, nån måste ju få Måndags-exemplaren.......så det spelar nog ingen roll om jag byter till någon annan bil.

Vi är helt enkelt utsatt för "trasiga-bilar-förbannelsen", det är jag alldeles säker på...............

Tyvärr så är det alldeles för arbetssamt med cykel, skidor eller spark - så dom avstår jag......hurtbulle som jag är......


Nu ska jag krypa till kojs - och drömma ljuvliga drömmar - som t.ex  om en sprillans Toyota Land Cruiser som bara går, och går, och går ( men aldrig hittar hem till mig.....)


I morgon har vi en ny dag - och kanske vi ska utlysa en tävling?

Klarar tant Maria en hel dag utan att något i någon av bilarna går sönder?

Får fundera ut ett första pris till vinnaren......


Sov Gott allesammans!






Ovido - Quiz & Flashcards