Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

Härliga Höst

Av Maria Engström - 26 augusti 2007 12:13

Ja, så tycker då jag i alla fall - hösten är helt underbar!!!


Jag och Hasse steg upp kl.04 för att åka ut i skogen och förhoppningsvis få höra ett riktigt hardrev.


Vad är underbarare än när man sitter där i skogen tidigt en höstmorgon bredvid sin älskade.

Man sitter trött & lite vingligt på sin jaktpall, huttrar lite, med en varm mugg kaffe i ena handen och en god macka i den andra.

I bakgrunden hör man ett härligt, klingande hardrev.

Helt underbart!!!


Affe fick tag på en liten hare, så han fick jobba hårt med att hålla den på fötter.

Att det spöregnade mellan varven, ja, det märker man inte ens när man njuter av tillvaron.

Det här skulle jag vilja göra varje dag hela hösten.......tänk om man skulle få tillhöra någon "ledighets kommitt'e'" som fick ha ledigt när man ville, och hur länge man ville.........tänk vilka härliga höstar jag skulle få ha!

Får väl höra med chefen - får flörta lite extra mycket med honom....L*)


Har fått frågan om jag är frisk som INTE ägnar premiärhelgen för fågeljakt på: just fågeljakt.....men faktiskt så njuter jag precis lika mycket, och kanske mer just nu, av harjakten.

Sjöfågeljakten är inte alls vad den varit förut, inte i alla fall här omkring.

När jag var med i P4:as jaktprogram för något år sedan deltog vi i programmet på sjöfågeljakten mot finska sidan - och DET kallar jag för riktig sjöfågeljakt.

Den jakten är tydligen väldigt stor på finska sidan, och det syntes; där nästan trängdes det jägare längs älvkanterna, vilket resulterade i att fåglarna rörde på sig hela tiden.

M.a.o så hände det saker hela tiden, och det var kul!!

Det gör det ju tyvärr inte här "hem-ikring".....


Hasse somnade gott ett par timmar sen vi kom hem, själv kunde jag inte somna, så jag gick och fixade igång denna blogg som jag såååå länge har tänkt göra, men som inte blivit av förrän nu......

Nu ska jag ju så klart även försöka vara duktig på att skriva i den åxå.....


Perra har sovit borta inatt, hos Hasses mamma Inga-Lisa. Är ju inte ofta han övernattar hos någon annan, så det känndes både skönt och konstigt. Skönt att kunna koppla av och veta att inatt får jag sova hela natten ( nja, till kl.04 i alla fall ), men samtidigt väldigt konstigt.

Han är inne i en period med mycket värk, så sista veckorna har jag fått stiga upp på natten och massera hans värkande fotleder.

Jag har ju så klart varit totalt slut på morgonen då jag har svårt att somna om, men Perra har varit som en liten tupp när han blivit väckt inför skoldagen.

Himmel, om man skulle få ha deras energi - bara en dag.......kanske man skulle få gjort något av allt det där lilla extra man "tänker" göra, men som aldrig blir gjort....


Ha det gott alla - vi hörs i morrn!!!


Här nedan en bild på Affe "in action" - visst är han en stilig Beaglekille???


 
 
BLomst

BLomst

26 augusti 2007 12:23

Er så enig, så enig med deg: Høsten er og blir - helt uten tvil - den BESTE årstiden! (:

http://blomst.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

27 augusti 2007 13:18

En blogg, vad kul gumman. Ska bli jättekul att läsa vad du skriver allt eftersom.
Väntar med spänning på när Jenna ska paras med Cosmo. Det kommer att bli sååååååå vackra små barn. Gissa om jag kommer att sitta och snusa och mysa i valplådan hos er:)
Ha en bra dag.

Kram/ Petra

http://www.bullmastiffen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards