Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Inte min dag idag

Av Maria Engström - 27 augusti 2007 15:40

Usch, vilken jobbig dag idag. Inte då min dag.....

Vaknar med en jäkla huvudvärk som inte vill ge sig.

Men - bara bita ihop och se glad ut.

Måste lyckats bra med det - för när jag åker på Bankomaten för att ta ut pengar till frissan så ler dom jag möter där tillbaka........L*)


Sen var ingenting bra på morgonen - kaffepannan kokade så klart över, hittade inga rena strumpor.....och förrsten så undrar jag; hur i hela friden har hundhåren t.o.m lyckats söka sig IN i tandkrämstuben, kan inte förstå hur dom lyckats komma sig dit. Men det finns nog många sådana funderingar hos oss hundtokiga människor.

Ni förstår nog precis vad jag menar - öppnar jag ett alldeles nytt Bregott-paket,så har banne mig hundhåren lyckats tränga sig in dit innan jag ens hunnit få bort skyddspappret innanför locket....ja, det finns massor av liknande, kluriga saker som bara drabbar oss hundmänniskor....verkar det som....


Disa har velat ut stup i kvarten under natten, så sömn har det inte blivit mycket av.

Jobbigt, men ett bevis på att hon är pigg igen, och det är vi så klart överlyckliga över.

Hon var så dålig så vi trodde hon skulle dö ifrån oss, men nu är hon sitt gamla, vanliga busknippe som ligger med högväxel i mesta tiden hon är vaken.

Mattes lilla prinsess-unge!!!!


Så idag blir nog min blogg mest som en klagomur - men vadå' - det kan väl kännas skönt att få gnälla av sig lite....vem gör inte det ibland....


Kändes väl nåååågot piggare efter frissan-besöket, hon gjorde ett strålande jobb!!!

Men huvudet gör sig påminnt i alla fall. Får väl se det från den positiva sidan - kanske ett bevis på att jag trots allt i alla fall har något att ha ont i där uppe innanför pannan....


Jobbet har så klart gått trögt idag, får ingenting nyttigt gjort. Tycker bara jag flyter omkring och gör lite här och lite där.

Och ingentig blir bra.

Lika bra att inte anstränga sig - utan inspiration blir det lik inga bra jobb gjorda..


 Mia har varit till Norge och startat Leo och Cosmo på jaktprov - resultatet blev en 2:a ökl Lördag och en 1:a ökl Söndag  för Leo.

Som matte Mia själv startat! Det ni, kallar jag mod.

Ni som sett Mia inför en start vet vad jag menar....

Cosmo fick en 3:a i nkl.

Grattis till er!!! Ni är duktiga.


Perra tycker jag ska sätta in ett foto på honom i bloggen; och det är väl klart att jag gör det.

Här nedan ett foto på våran Perra; han är som en liten säl i vattnet - han älskar att simma och han gör det ju ett antal gånger/dag sommartid - vi bor nämligen granne med byns fina badplats.

Dom anlagen har han då INTE fått från mig - jag vet inte ens om jag kan simma längre, för det är så länge sedan jag provade.

Och jag har klarat mig alldeles förträffligt bra som kommit undan det i år - åxå.....jag har smidigt slingrat mig undan dom gånger jag fått frågan om jag ska följa med & bada.....


Nu avslutar jag för idag, förhoppningsvis är jag glad och UTAN huvudvärk i morrn.


Ha det gott allihopa!!!







 
 
Britt-Marei

Britt-Marei

27 augusti 2007 18:04

Ett stort GRATTIS till Potter sonen för full pott på jaktprovet..vill du ha ngn bild på ekipagen så hojta till:) jag har bildbevisen..

http://www.calebris.se

 
Ingen bild

Ingemar

27 augusti 2007 18:50

Hej, vad glada vi blev här nere i Skåne då vi läste att Disa var pigg igen. Ge henne en kram från oss alla på Snillabygget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards