Direktlänk till inlägg 29 oktober 2007

Härliga framgångar

Av Maria Engström - 29 oktober 2007 20:33

Tja, man kan väl inte summera det annat än att man känner sig ganska nöjd med tillvaron just nu.....till stor glädje för oss och dom flesta omkring oss......men tyvärr kanske inte riktigt alla. Det finns faktiskt människor som inte kan glädjas åt andras framgångar. Men dom lämnar vi "dit hän", är det någon som tar åt sig så står det för er.......

I alla fall så bugar vi och tackar så hjärtligt för alla gratulationer i olika former; tusen tack till er alla.


För oss känns det jättbra efter det som känts stundtals åt #"#¤%&:

AFFE som smet iväg då han på långa vägar kände löptikar i grannskapen tidigt i vår. Hamnade under en bil med bl.a en fraktur på ena frambenet. En fraktur som under normala omständigheter läker snabbt - men inte för Affe. Det ville inte läka ihop alls, så inte förrän efter dryga 4 månader började det se ganska OK ut. Så vi hade ju i stort räknat bort honom denna höst. En hund som varit koppelrastad i månader och man står i mitten av Juli......

Men Affe - han ville tydligen mycket mer än oss.........ett 3:e pris på sin första provstart, och förra helgen ett 1:a pris på hare - det känns bara kanon......


DISA har också visat att hon besitter det viktiga hos en hardrivare: bra sök, stor vilja, och hon har även drivit hare, men utan ett enda skall.

Så plötsligt bara finns det där - Hasse fick skjuta sin första hare undan Disa på ett väl, hörbart drev - vet inte när jag hört Hasse så glad tidigare.

Även hon har ju varit allvarligt sjuk, men nu är våra små-beglar som små kanonkulor, och vi bara njuuuuter.....


Njuter gör vi ju så klart även över våran nya familjemedlem Bosse, vilken ljuvlig hund......tack Marianne för förtroendet, och tack Kicki och familj som åxå har en del i hans härliga lynne.....han mår bara finfint här i norr.....

Bosse ställdes under helgen på SSRK i Boden, vann unghundsklassen med CK och slutade som R-bhkl.


Med på utställningen var åxå Jenna som visats väldigt lite tidigare. Nu tyckte vi det var dags att plocka fram henne  "ur garderoben" - sagt och gjort, och hon tog för sig ordentligt; CERT & BIR.


En underbar vecka. Nu kan jag t.o.m njuta av mina värkande leder - det är ju beviset på att vi frusit i ridhus under helgen.....


 Nedan foto på Disa & Jenna


Ha det gott



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards