Alla inlägg den 12 november 2007

Av Maria Engström - 12 november 2007 22:01

Ja, visst, kreativ var man, men det var i min "ungdom"........

Har inte tittat på mina dator-målade och dator-ritade alster på jag vet inte hur länge.

Dom ligger på en hårddisk som jag överhuvudtaget inte ens använder numera.....

Men så råkade jag bara halka in på den när jag sökte en speciell bild till en annons jag satt och gjorde.

Och där - på gamla hårddisken - finns massor av sådant jag glömt bort att jag gjort för läääänge sedan.

Nåja - jag hittade som sagt en massa - men mitt arbete med annonsritandet, ja, det blev ingenting av det idag, jag fastnade ju som sagt i min smockfulla, gamla hårddisk.


Tänkte att jag kan ju lägga ut lite grann då och då på Bloggen - det är nästan så man blir inspirerad att bli kreativ igen.......

Alla teckningar och målningar är gjorda direkt i Photoshopen med musen.

Testade att köpa ett ritbord till datorn minns jag, men det passade inte alls mig.

Men att bli nyinspirerad och tillverka mer kan jag glömma.

Nu skulle inte mina axlar hålla.

Men jag börjar ju med renovering i Januari, då opererar jag första axeln, jag blir som en nyrenoverad 60-tals amerikanare, då jäklar......


Nåväl, ovan 2 Golden jag ritat.

Sen är det 2 av mina "Perra-bilder".

Han tränar ständigt sin munmotorik och sitt tal, och alla bilder som finns tillgängliga i olika träningssammanhang var ofta så tråkiga. Så vad gör man - ritar dom själv så klart!


Annars händer inte så mycket just nu.

Onni är på väg in i höglöpet, så Affe, han håller oss vakna både natt och dag......kan inte förstå att den rackarn inte inser att här blir det ingenting, det har matte och husse bestämt!!!

Bosse , han är inte alls speciellt orolig, och det är ju skönt. Affe gråter för 15 stycken, så dom andra kan vila medans han sköter det arbetet.


Nu ska jag krypa till kojs.


Ha det gott allihopa

Ovido - Quiz & Flashcards