Direktlänk till inlägg 9 september 2008

Redan Tisdag

Av Maria Engström - 9 september 2008 07:14

Så var det Tisdag, inte klokt så dagarna och veckorna bara rasar iväg.

Och nätterna också.

Rasmus har visserligen börjat få in en rutin, men hade jag kunnat önska skulle jag skjutit lite på timmarna.

Han somnar i regel vid 19.30 och sover till 01.00-tiden, enda långa sovpasset på dygnet. Försöker naturligtvis också sova då, men tyvärr så går det oftast inte. Perra somnar i regel inte förrän vid 21-tiden, och före det ska man hjälpa och se till att han borstar tänder, tvättar av sig och somnar.

Sen behöver Perra den tiden av oss för att känna att vi hinner med honom också.

Han är inte det minsta svartsjuk på Rasmus, tvärtom, men för honom är det viktigt att det finns ensamtid för honom.

Så oftast är man inte själv isäng förrän vid 22-tiden, och innan man somnat så hinner man i bästa fall sova 2-3 timmar innan Rasmus vaknar. Sen sover han bara 2 timmar mellan mellan matningarna.

Ska bli skönt när det så småningom blir längre sovpass, Perra kräver ju också sitt vissa nätter, och visst ljuger jag om jag säger att det inte känns lite jobbigt ibland.

Men tydligen är min kropp efter alla år med Perra ganska "inskolad", för jag tycker jag klarar det mycket bättre än jag trott.


Annars flyter allt ganska bra.

Skulle behöva trimma igenom hundarna ordentligt, men alla fäller, så snart finns det inte många strån att klippa i på någon av dom.

Jenna är i stort sett nakenhund, Bosse börjar närma sig samma stadie, Onni fäller också, men inte lika våldsamt som dom andra två.


Mycket träning med hundarna blir det inte just nu, men dom får ordentliga skogspromenader, så jag tror inte dom lider någon nöd.

Affe och Disa är ju ute i harskogen , så dom är då alldeles slut i huvudet på kvällarna.

Harjakten går väl sisådär, Hasse låter väl för tillfället inte helt nöjd ut, men han är ju som sagt väldigt kräsen och kräver ganska höga prestationer av hundarna för att vara riktigt nöjd.

Affe är uttagen till Gränsälvskampen, så Hasse vill ju att han helst gör helt perfekta harjobb för att han ska vara helt nöjd.

Något älgkött har vi inte heller fyllt frysen med - ännu. Men jag hoppas det snart blir lite välfyllt i den.

Annars får jag väl damma av bössan och fara visa grabbarna hur det skall gå till......L*)

Hade tänkt jaga älg i år - är ju ett x antal år sedan, men så kom ju lilla Rasmus, så nu får det vänta till nästa år.


Idag skall vi till Sunderbyn, Perra skall på lassa och byta P.E.G:en

Så då blir det shoppa för Perra - i dessa besök ingår alltid en shoppingtur då Perra får köpa sig något roligt för att han är sååå duktig.

Skulle tro att det blir det "gamla vanliga", alltså någon dvd-film......


Ha det gott, nu kallar Rasmus på mig




 
 
Gerd

Gerd

9 september 2008 12:22

Hej Maria (och alla ni andra på två och fyra ben). Ja så har jag varit in och kikat lite på din blogg igen. Oj vad du har fullt upp, och jag sänder dig mina varmaste styrkekramar. Ja du feller gör visst mina vovvar också, det är tussar över allt, Schiba och Penny har löpt och nu väntar vi bara på Pepsi, vi tänker ju prova para henne igen så får vi se. Penny har haft fin päls ett tag men nu börjar även hon och fälla igen. Hon skulle även varit klippt, men när en inte kan själv och alltid måste fråga andra så kan det ta litt tid och få det gort. Ja du, barn som varit och är sjuka blir nog mera tåliga än andra barn, ja kan nog skriva under på det som själv varit sjuk sedan jag föddes, men nu har jag ett skapelig liv och klaga skal man aldrig göra, det finns alltid dom som har det sämre tror jag. Här har hösten kommit med regn och rusk, tråkigt med mörka kvällar igen och en sol som sällan kikar fram, men vi går mot ljusare tider igen. Tänker ofta på er där uppe i norr. Ta hand om varann och njut av tiden med en bebis, den går så alltför snabbt. Vi här önskar er alla en skön höst.
Kramizar från Gerd och Penny i Värmland

http://www.123minsida.se/enghedens

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards