Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Maria Engström - 17 mars 2008 23:01

Ja, fortfarande är man inte frisk från influensan.

Inte klokt vilken eländigt seg virus som intagit min späda, lilla ( hä,hä,hä.....) kropp.

Ena dagen eller stunden känner man sig ganska bra, för att i nästa känna sig degig och plötsligt ha feber igen.

Och jag, tja, kanske liiiiiite som ett barn.

Jag kan känna mig väldigt hängig, men det är ingenting mot huuuur sjuk jag blir sen jag med febertemometerns hjälp sett att jag kanske t.o.m hade liiite högre feber än vad jag trodde.....

I alla fall, så är det lite synd om mig.

Fördelen är väl att jag sista 2 veckorna fått sova. Och fy fasiken vad skönt det kan vara att somna på kvällen, och inte vakna förrän man sovit åtminstone 6 timmar i sträck.......jag har t.o.m klarat en natts ihållande sömn på 12 timmar - är ett svårslaget rekord för mig.

Men - så kände jag mig som om jag festat ett par dygn i sträck när jag vaknade.

Huva, huva, det tog en kvart att bara ta sig ur sängen, allt hade låst sig, t.o.m tårna.......sen vilken huvudvärk, den höll i sig hela dagen.

Usch - inte bra medför mycket sömn.......

Min vanliga dygnsrytm är 2-3 timmars sömn, vaknar, måste upp så låsningar och domningar i axlar & rygg släpper, sen kan man inte somna om förrän efter 1,5-2 timmar.......osv.....

Sen har alla åren med sondmatning av Perra nattetid gett en invand nattrutin som nog kommer att ta åtskilliga år att bryta.


ja, ja.

Vi har varit till Finland.

Ja, det är vi ju ganska ofta emellanåt - vi har ju bara 5 mil över till granlandet.

Men vi har varit på Finska Beagleklubbens utställning i Keminmaa.

45 Beaglar ställdes, härligt att få se så många samtidigt!!!

Affe var anmäld, blev 2:a i bruks(jakt)klassen , rosa band och placerad sist i bästa hanhundsklassen.

Och vi är så klart nöjda, i en hård konkurrans......

Affe var f.ö den enda som inte var champion i jaktklassen......


Efter utställningen hade Hasse, Sune & erik ett möte med finska beagleklubben angående gränsälvskampen Svenska och Finska Beagleklubben anordnar i samarbete med vrandra  till hösten.


Ovan ett foto innan sista gallringen i bhkl som Erik Nilsson tagit

Affe & jag längst bak


Ha det

Ovido - Quiz & Flashcards