Direktlänk till inlägg 6 november 2007

Vilostunder

Av Maria Engström - 6 november 2007 18:44

Ja, det har ju inte blivit överdrivet mycket bloggande för min del sista tiden.

Men.....gammal kvinna gör så gott hon kan........

Man tillhör ju inte precis det där atleta gänget ungtjejer, med siktet inställt på Stockholm Maraton precis.

Man är tyvärr inte 20 år längre......

Man är lycklig när man orkar pusta sig  runt på den "långa" 2-timmars skogspromenaden med hundarna, nästan förväntandes att gubben ska stå där med blåbärsmuggen och slänga en krans kring halsen på en när man svettig släpar sig "i mål" ( läs: när man kommer hem ).

Nja, så farligt kanske det inte är - ännu.

Visst, svettig är man ju kanske, men ibland faktiskt relativt pigg efter en välbehövlig prommis.

Hasse, han är lite besviken när jag varit så lat på att följa med i harskogen sista tiden.

Men - när klockan ringer halvsex på morgonen och man bara fått 2-3 timmars sömn under natten, så är det jäkligt skönt att bara dra täcket över huvudet och sova någon timme till.

Jag har tyvärr inte tillförts den förmågan att kunna sova eller vila under dagtid.

Eller, jag kan ju säga; att jag har faktiskt försökt.

Men det är riktigt krävande och arbetssamt. Och jag blir totalt slut.

Jag har verkligen försökt få in den där mys-känslan; gjort upp en sprakande eld i kaminen, sökt fram skönaste kudden och fleecefilten, lagt mig väl tillrätta i våran sköna skinnsoffa.......och då.....kommer jag plötsligt ihåg att jag glömde maila iväg det där viktiga mailet. Upp som skjuten ur en kanon, snabbt till datorn och skicka mailet, lika fort tillbaka och inta ryggläge i skinnsoffan.

Och, jag har äntligen nästan börjat känna mig avslappnad när jag kommer ihåg att jag glömde ringa det där telefonsamtalet. Upp igen, söka igen telefon och telefonnummer, ringa, sen tillbaka till soffan.....

Så håller jag på.

Jag tror ingen aktivitet på Friskis och Svettis kan mäta sig med den energiförbrukning mina tänkta vilostunder ger......

Inte konstigt det värker i benen till slut av alla övningar att ta sig ner och ur soffan.


Perra har haft skollov hela förra veckan.

Den har han myst med tillsammans med mig så klart.

Vi har tittat på en massa roliga komedier som vi beställde billigt på nätet.

Sen har vi ju så klart förberett julklappar, eller, gått igenom alla leksakskataloger som kommer lagom till jul så vi kan berätta för tomten vad vi vill ha.

Och i år blir det inte svårt.

Perra har filmer och traktorer på sin önskelista.

Men mammas önskelista är kanske liiiite svårare.

Där krävs det att tomten har stora lådor att slå in julklapparna i: en ny Jeep, nya köksmöbler, totalrenoverad toalett........

Så nu är det upp till bevis om du finnas, tomten!

Gör du det har jag ny bil, nya, snygga möbler i köket, och en nyrenoverad toalett om si så där 6-7 veckor.......

Och nog vill jag ju tro att han finns....


Nu ska vi göra kvälls med vovvarna.


Ha det gott allihopa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards