Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Rubrik saknas

Av Maria Engström - 9 april 2008 22:19

Usch, här blir ingenting gjort, jag är bara lat, slö och trött.

Trött på vintern, trött på snön, trött på bylsiga kläder och tunga skor.

Pratade med en bekant som tyckte att det ljuvligaste som finns är väl ändå den vita, gnistrande snön nu när vårsolen börjar kika fram.

Men hur jag än försöker så tycker jag inte det.

Vadå ljuvligt?

Snö har vi väl sett hur länge som helst nu, det är vitt, vitt och vitt var man än ser, vad är det för ljuvligt med det?

Jag har nog större krav här i livet än att stirra på den färglösa snön som bara är hur tråkig som helst!!

Kung Bore vill jag bara avverka för detta år och trycka in honom långt in i en garderob och förpassa honom till historien.

Får jag inte se ett grässtrå snart så skriker jag. Jag vet inte ens om jag minns hur dom ser ut.


Ja, ja, sluta klaga, värre saker finns väl.


Här går dagarna i slow motion, vi ska ju på minisemester, Hasse och jag, över kommande helg.

Beagleklubbens Uppfödarträff i Upplands Väsby.

Ska bli ljuvligt med 4 dagar på hotell, god mat, förhoppningsvis massor av trevliga människor och samvaro.

Längtar.

Om jag ska vara ärlig, så det jag längtar mest efter är att få flyga med Hasse.

Han har aldrig flygit förut, och är hur nervös som helst.

Och ni vet ju hur det är; bekanta som berättar både om piloter som inte kan flyga till hur fruktansvärt det är vid start och landning.

Men bara jag fått in lilla gubben innanför skrovets väggar, dom stängt kabindörrarna och vi är uppe i det blå, så lär han ju ha svårt att ångra sig och kliva av.

Nej, detta skall gå finemang, jag har räknat med att det inte blir första gången.


hemma igen ska jag ta mig i kragen och putsa till hundarna. Får väl hjälp av Elin, hoppas jag.

Dom är ju trimmade för inte så länge sedan, men behöver ansas och putsas till.


Lägger in en bild från gårdagens kvällspromenad. Kolla bara, klockan är strax efter 18.00 och vi har fortfarande ljust ( tjohooo - ett vårtecken.....trallallala)


Nu ska jag krypa i badet innan jag intar sängen - sen ska jag drömma om sommar, sol och bad.

Sov gott!


 
 
Gunela

Gunela

13 april 2008 20:18

men ni slipper fästingar! Vi har det ocskå myggfritt än så länge, men, faktiskt, har sett sädesärlan och en björk som nästan hade musöron! Inte är du avis??? Du ser ju lite av det i Upplands Väsby, så du får riktigt mersmak.
Kramiz
Kram!

http://hemsida.net/kolbacken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards