Direktlänk till inlägg 21 april 2008

Ingen tomte nu inte !

Av Maria Engström - 21 april 2008 07:36

Tja, tur man inte är i December månad, för då skulle jag tro att jag är tomten.....

Nej, jag delar inte ut roliga paket, om ni nu trodde det.

Jag har problem med att sova, och det brukar ju heta att "endast tomten är vaken"

Nu kan dom göra ett tillägg i texten; och Maria åxå....

Men vem vet - allt moderniseras ju, så jag kanske är den moderna tidens tomte som är uppe med tuppen och fixar hundar och morgonkaffet färdigt till Hasse.

Jag skulle vilja vara ungdom - ni vet - dom kan sova till 4 på eftermiddagen, utan problem.....

Själv vaknar man kring 04.00, känner sig som någonting vägbulten försökt släta ut ( rynkor, ni vet )

Sen tar det väl ca. en kvart att ta sig ur sängen; ryggen har fastnat och axlarna vill inte alls hjälpa till.

Men - när man väl efter mycket stånkande och svärande kommit sig till stående och mjukat upp sina gamla, stela, så kan det vara riktigt bra krut i kärringen.

Vilket jag visserligen skulle uppskatta om klockan hunnit närma sig sjutiden, men INTE klockan fyra på morgonen.

Nej, ingen ide att försöka lägga sig för att inbilla sig att man skulle somna om.

Bara inse fakta; på med kaffepannan och söka sig något bra läsa.

Tala om långa mornar utan stress......ingen kan gårdagens Aftonbladet och Expressen lika bra som jag, jag kan t.o.m alla bioannonserna som hör till Stockholmsområdet hur bra som helst.

För det brukar vara det enda man hittar att läsa, hur man än söker och vet att man nyligen köpt nya tidningar, så hittar man alltid bara gårdagens kvällstidning...det är ungefär som med alla strumpor som bara vandrar iväg av sig själv.

Jahapp, tänker många; att hon inte gör något nyttigt när hon lik äruppe med tuppen...

Nehej, jädrans amper och pigg är jag ju inte, jag tillhör bara inte den kategorin människor om hunnit hänga tre maskiner tvätt, bakat bullar och bytt gardiner kl. 07.00 på morgonen.

Tyvärr. Fast jag skulle inte tacka nej om någon kunde inspirera min lilla skrynkliga till att vilja det....


Jahapp.

Affe har blivit pappa

Hans fästmö Tyra nedkom med 6 gossar och 1 tös igår.

Om Affe är stolt?

Tja, husse säger så, men jag tror han försöker lägga över sin stolthet på hunden.

Affe ser då inte ut att ta det såååå allvarligt, tycker mest att han genast förvandlades från en snäll, go familjegosse, till en liten egotrippad Don Juan.

Nu lunkar han inte omkring i huset längre, nej han spatserar med huvudet högt förbi oss, stannar upp, slänger på huvudet och frågar liksom i förbifarten:

"Har det ringt någon?"

"Vadå, ringt", undrar vi så klart

"Ja, någon tjej och sökt mig"

Vadå självgod????

Tror han bara för att en trevlig tjej som Tyra varit på besök att han blivit någon kändis bland alla Beaglebrudar och att vi ska dränkas av beundrarpost och telefonsamtal.

Som i bonde söker fru; bara att välja och vraka bland alla 300 beundrabreven....

Nu får väl husse börja låsa in finskjortan och rakvattnet så han får ha det ifred.

Ska ta ett snack med honom, här behöver nog läras lite vett och etikett....


Nu ska jag gå väcka Hasse, Perra ska få sova, han har sovit oroligt då han är förkyld och har ont i öronen.


Ha det!





 
 
Ingen bild

Emma

21 april 2008 14:48

Haha! Så skönt du skriver om Affe :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards