Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Maria Engström - 18 februari 2008 21:50

Ja, så har vi haft förlovningspartaj.

Affe har förlovat sig.

Tycker väl det är lite väl tidigt, han är ju inte ens 3 år fyllda, men eftersom jag som sagt själv blivit ungdom igen, så förstår jag ju precis hans sätt att tänka.

Man tycker man är mest erfaren i hela världen, man vet bäst, kan bäst, och ger inget utrymme för vidare diskussioner.

Och så sant som det är sagt, bara att hålla god min.

Ingen ide' att trönska här inte!!

Tyra heter den utvalda.

En riktigt charmig tjej som vi tog till våra hjärtan direkt.

Förlovningsfesten var väl inte såååå mycket att skryta med, några Mini Frolic och vatten till var det vi blev bjudna på.

Men så fina dom var, nyputsade och med nyklippta klor skred dom två till verket.

Finkläder ville ingen av dom höra talas om, nej enkelt skulle det vara, som dom sanna jägare och skogshundar dom är.

Helly Hansen hade dom kunnat gå med på - men där går faktiskt gränsen.

Herregud.......

Hade dom fått sin vilja igenom och vi inte protesterat vilt, så hade vi fått bege oss ut till någon kall, dragig jakt- eller hundkoja långt ute i den mörka, kalla skogen.

Men där gick naturligvis gräns nummer två.

Skulle det bli på det sättet så ville vi inte vara med.

Och - det gick dom till slut med på.


Nu har vi fått beskedet av dom unga tu, att det förhoppningsvis blir tillökning i mitten av April.

Himmel, nu ska vi plötsligt bli farmor och farfar åxå......och det rimmar ju kanske lite illa med min nyligen återvunna ungdom.

Men, men, det kan väl knappast vara till nackdel att ha unga farföräldrar......för dom små, alltså......


Handen på hjärtat, så är tanken på att bli farföräldrar inte alls så pjåkig. Om vi ser till att låta bli att köpa in den obligatoriska gungsstolen, rullatorn och hörapparater, så tror jag det kan bli riktig, riktigt kul faktiskt......

Golden-farmor har jag ju visserligen klarat av utan grå knut i nacken och läsglasögon, och det har varit himla kul.....men Beagle-farmor blir ju något alldeles nytt.....spännande, värre....


Nedan ett foto på från vänster: Disa, den stolte färtmannen Affe och fästmön Tyra

Nu ska jag gå känna efter och leka med tanken; Beagle.farmor.....hmmmmm


Ha det gott allihopa!!

Ovido - Quiz & Flashcards