Alla inlägg den 14 september 2007

Av Maria Engström - 14 september 2007 21:36

Ja, så har ännu en dag förflutit, himmel, så fort dom går.

Kan inte fatta varför inte dygnet kunde innehålla några timmar till, skulle minsann behövas ibland....

Har nu strulat igång mailen, så visst är jag duktig???

Skulle testa nån inställning.......kom fram en massa rutor med text som jag inte fattade ett skvatt av. Om jag så tryckte 100 gånger på avbryt så hände ingenting- just det; ingenting....-å, då tryckte jag ju till slut så klart på OK - det var ju den enda som funkade.

Och vad händer??? Jo - plötsligt så slipper jag inte ens in på outlooken.

Jäkla datorer att var så invecklade.

Men efter en systemåterställning så är den "som köpes" igen - allt fungerar.

Och dom där inställningarna jag skulle testa tar jag någon annan dag har jag bestämt.


Tja, så har man en hel bunt väldoftande och nybadade goldens.

Efter diverse förklädnader i älgskit och tjäderspillning , samt något jag inte kan identifiera ( luktar som surströmmimng - dom, älskar att rulla sig i sån dynga )så är mina gula åter gula igen. Och har återtagit en doft som gör att dom går att ha inomhus igen.

Hade egentligen andra planer - skulle inte alls ha varit hemma utan njutit av en lill-semester och roligt sällskap på annan ort i ett par dagar.

Men - besvikelsen var stor när oförutsedda hinder kom ivägen.

Jag som hade längtat så......

Konstigt - att när jag är besviken eller inte alls på humör så blir jag som ett UFO som far omkring och röjer runt som om jag fått något smäre anfall av något slag.......som att t.ex göra i ordning en hel bunt hundar på nästan en och samma gång.

Jag är alldeles säker på att jag är nära besläktad med bläckfisken - för ibland är det faktiskt som om jag har 8 armar - samtidigt.

Vet förresten inte vart all päls tog vägen på hundarna - men antagligen i avloppet, för jag har då INTE hittat igen den.

Onni klev direkt in i baddräkten som hon såg vattenkranen....snyft.....att hon inte förstår att badsäsongen är över....jag trodde ju inte hon skulle fälla nåt mer, men ack så jag bedrog mig.

Det är tydligen bara Jenna som förstått att man får börja ta på sig vinterkläderna - hon är snart i full päls.

Nu har dom i alla fall utegångsförbud tills jag fått trimmat dom under morgondagen.

Sen ska vi ut och träna, både fält och vattenmarkeringar.

Dom har visserligen lovat regn, regn och regn. Men som sagt - det finns inga dåliga väder - bara dåliga kläder.


Nu ska jag krypa till kojs - har några nya, spännande böcker, så jag vet vad jag gör i natt........

Jag kan nämligen inte sluta läsa när jag väl har börjat.

Sista 30 sidorna på boken brukar jag springa omkring med kaffekoppen i ena handen, boken i den andra,och tändstickor i ögonen för att orka läsa färdigt.

Det går ju bara inte att sluta. Jo, jag har försökt, jättemånga gånger....jag lägger undan boken, släcker lampan, och.....ja så ligger jag ju där och kan inte sova fast jag är så himla trött,  bara för att jag inte vet hur det slutade.......och då måste jag ju tända lampan igen och ta reda på det....


Ni som inte läser - sov gott.


I morrn ska jag berätta om boken var bra.....

Natti, natti


/Maria




Ovido - Quiz & Flashcards