Direktlänk till inlägg 6 september 2007

Arbetsmyra

Av Maria Engström - 6 september 2007 22:14

Ja, så har man avslutat en dag som arbetsmyra.......

Tycker jag arbetat lite den här veckan - så det känndes skönt med en dag då man orkat med mycket!!

Hasse demar bröd i Gällivare, så hans sällskap får man inte njuta av förrän i morgonkväll.

Tänk att det är så tråkigt då ens respektive sover borta......

Själv har jag ju jobbat ensam med resten idag , och jag tycker jag är lika duktig varendaste gång jag gör det...

Speciellt en dag som idag när telefonen ringt hysteriskt, folk ska ordnas ut på demos, trevliga kunder på besök och annonsbladet skall färdigställas för att gå i tryck i morgon bitti...fast där har jag ju så klart haft hjälp av P-O på tryckeriet - vad gjorde man utan honom.......

Men i alla fall - eget skryt luktar illa säger dom, men jag tycker i alla fulla fall, att; Himmel så duktig jag är.......L*)


Nu är det lugnt i stugan: Perra har somnat, han hade bråttom att krypa isäng när han fick sova med mamma inatt.

Han tycker att Hasse kan sova borta oftare- det är ju så mysigt att få snusa bredvid mamma....

Gullgossen!!

Han hade ritat så fina teckningar till mig  - måste scanna in några och lägga ut här på bloggen framöver så ni får se vad duktig han är på att rita.


Hundarna har fått mat och rastats så dom sussar åxå gott, jag har ju "bara" 4 hemma då Micke & Elin har resten med sig i Öjebyn, så det känns nästan som om man inga hundar har......

Kändes lite otäckt att gå kvällsprommisen med hundarna ikväll - nu synns det att hösten och dom kolsvarta kvällarna & nätterna är här.

Tyckte det knastrade lite överallt runt omkring mig, så hundarna tyckte nog matte var tråkig som hade så bråttom hem ikväll.


Har hittat världens finaste prydnadshundar från Sandicast som Yvonne på Änglahundens Klipp & Trim här i Överkalix börjat sälja.

Dom är helt underbara: så detaljrika och välgjorda.

Kolla bara på Beaglen här ovan, en sådan SKA jag ha.

Måste ju åka & kolla in om hon har några fina Goldens åxå!!

Yvonnes sida hittar du på adressen:

http://www.choirmasters.se

Från den sidan kan du följa länk in till hennes företagssida där det ligger några fina bilder på Sandicast-prydnader


Nu ska jag gå i snarklådan.


Sov gott allihopa!!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards