Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Bra-att-ha grejor

Av Maria Engström - 10 september 2007 22:18

Så fick man för att man skryter!!

Torsdagen var jag ju som sagt i mitt esse och jobbade på som bara den....

Fredag - då stod jag och demade bröd i butik.

Lördag - ja, då var jag och vissa av mina kroppsdelar inte alls överrens.

Jag ville en sak, och min rygg och mina axlar som jag brukar ha meningsskiljaktigheter med, ville något helt annat, eller , bokstavligt talat: ingenting alls.

Har knappt sovit på hela helgen - axlar och rygg har värkt som bara den.

Förstår av familjen att jag inte är så älskvärd att umgås med sådana här helger - har hört saker sägas om mig under helgen, som t.ex; "lås in henne i källaren", skicka henne som paket till Asien", Finns det ingen extra rastgård från hundhuset?"........

Himmel, vilka kärleksbevis mina älskade närmaste ger mig - nästan så man känner sig oumbärlig......L*)

Nej, skämt åsido, så är det inte lätt att hålla humöret på topp när det känns ut som om man är bollen i ett amerikanskt baseboll-lag...


Ja, ja, jag ska försöka flörta med dom ordentligt resten av veckan - jag har ingen lust att åka till Asien just nu...........


Å' andra sidan så har sådana här helger faktiskt sina fördelar åxå.

Natten till Lördag så kunde jag ju som sagt inte sova.

Då städade jag inte, jag RÖJDE bland mina skor, och även lite bland mina kläder i garderoben.

Nu inser jag att allt detta sparande på allt det där "kan-vara-bra-att-ha-sak" tar mycket energi den dagen man är tvungen att röja upp för att överhuvudtaget få igen garderobsdörren.

Sen upptäcker man åxå en del väldigt underliga saker.Som att t.ex  att så fort man hänger undan något en längre tid i garderoben så krymper plaggen!!

Den där snygga, blå toppen som bruuuukar vara så skitsnygg till jeanskjolen slutar av någon konstig anledning strax ovanför naveln och sitter som ett skinn på en fläskkorv.

Spelar ingen roll hur mycket jag än försöker hålla in magen så ser den lika eländig ut på mig.....himla konstigt, jag som brukar vara så skitsnygg i just den.....

Och dom där snygga blå Cowboy-bootsen som jag köpte för ett X antal år sedan och som är flera nummer för små........konstigt att man sparar sånt, tror man att fötterna ska krympa, eller???

Ja, ja, nu har jag varit duktig i alla fall.

På bron står en halv sopsäck med bortkastat, i garderoben ser det så där snyggt och prydligt ut som man vill ha det.

Ska erkänna att det ligger en liten hög på nedersta hyllan med kläder som jag bara inte kan kasta, det är "bra-att-ha-kläder".

Vem vet, jag kanske får världens hemskaste magsjuka så jag går ner massor av kilon, då kan den där lilla högen vara bra att fynda i när jag drunknar i alla andra kläder.......


Ja, så kan vardagen se ut.


Här händer annars inte så mycket.

Har regnat hela eftermiddagen och kvällen, så det blev en snabbratsning av jyckarna.


I morrn ska vi å jaga hare - om det inte spöregnar förstås.

Men det gör det inte, för jag har inte beställt regn.

Jag har beställt lagomt varmt, och någon solglimt då och då.

 Får se om vädergudarna har någon som helst respekt för mig......


Ha det gott allihopa....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards