Direktlänk till inlägg 20 september 2007

Ett tag sen.....

Av Maria Engström - 20 september 2007 22:50

Ja, nu är det ett tag sen jag skrev sist.


Nu sitter jag och väntar på att Bladet ska sättas ihop på tryckeriet, sen ska jag slutkorra samtliga annonser en sista gång innan det går till tryck.

Under tiden passar det ju alldeles utmärkt att skriva ett par rader i bloggen...


Norrbottens Goldenklubb har hunnit ha Golden retrieverdagen i Luleå i Söndags - och hoppsan så glad vi blev när det var närmare 100 besökare.

Ett stort Tack och en stor eloge till alla som besökte arrangemanget, och så klart till er alla som hjälpte till att göra dagen möjlig.


Sen måste vi ju så klart gratulera erik Nilsson och hans Beagle Zelda som tagit sin tredje etta på jaktprov och därmed kan titulera sig SJCH.

GRATTIS Erik & Margareta - hon är verkligen vass nu, det kan "Gyljarna" intyga!!!!


Jag har hunnit göra magnetröntgen, så nu väntar vi på svar för att se om det går att reparera mina utslitna axlar.....

Var inte alls hemskt att åka in i magnettunneln som många sagt, så jag har då kunnat konstantera att jag inte lider av cellskräck...

Det jobbiga är att man får ligga helt stilla så länge.


Affe har hade ett kanonbra drev i Söndags - nu väntar ett jaktprov inom kort.

Han är skitdålig på att äta, vilket synns......han är allt annat än överviktig, den lilla gossen.

Inte så lätt med en jycke som t.om ratar köttbullar, leverkaka och annat gott....ni skulle bara se vargarna som står på andra sidan kompostgrinden och gärna skulle vilja hjälpa honom att få svälja..... snart låtsas dom väl banta hela bunten när dom ser vad resultatet blir: att bli matad med diverse delikatesser som man annars bara får se på bild.....

Verkligen jobbigt med hundar som inte alls vill äta trots att det bjuds på både det ena och det andra....tur att dom övriga håller sig till motsatsen, dom tillhör släkten "uthungrad varg" - "alltid redo för ett skrovmål" är deras stående motto.....


Disas provresultat går alldeles åt rätt håll, bara lite förhöjda värden nu, vilket ju kan bero på kortisonet.

Så hon är frikskriven!!!!!!

Nu ser hon då åxå allt annat än sjuk ut, det är full fräs från det hon slår upp ögonen till hon slår igen dom sent på kvällen.

Alltså; våran vanliga "gamla" Disa är tillbaka.....HURRA!!!!


Perra är så glad då vi införskaffat ett badkar. Nu kan han ligga i det varma vattnet som verkligen gör gott för hans onda leder.

Han älskar att bada - så mycket så vi fått ransonera badningarna från 5 gånger till endast EN gång per dag - till hans stora förtret.....


Ja, så hör jag att det plingar i inkorgen i Hasses dator, så nu ska jag byta skrivbordsstol och göra färdigt så jag får gå i snarklådan....


Sov gott på er allihopa


/Maria


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Engström - 26 januari 2009 07:47

Usch - måndagsmorgon - igen. Önskar helgerna var 15 dagar långa - minst. Är skönt med långa sovmorgnar och att sen få strutta runt halva dagen i morgonrock. Rasmus är ju vaken länge på kvällarna, sover bättre på nätterna, och efter morgonvällingen vi...

Av Maria Engström - 23 januari 2009 07:45

Fick en massa bilder i inboxen av Maria.S från Rasmus dop. TUSEN TACK Maria!!!!!! Ska uppdatera med bilderna på hemsidan och några till här i bloggen så fort ork och lust finns, nu är den spårlöst borta. Så jag kan ju passa på att efterlysa den: har ...

Av Maria Engström - 13 januari 2009 23:29

Tja, blir bara några rader ikväll - måste bara försöka komma mig i säng. Har blivit alldeles för sena kvällar.   Nu börjar det bli ljusare - guuuud så härligt. Jag är så less på snön, vintern och mörkret. Hittade en bild från i höstas som jag lägger ...

Av Maria Engström - 8 januari 2009 07:46

Usch - varför kunde inte dygnet ha mer timmar ibland...... Dagarna bara rinner iväg, man stiger upp, sen är det dags att gå sova.....och däremellan hann jag bara hälften av vad jag tänkt.   Igår var jag på läkarbesök på lasarettet - halva dagen rann ...

Av Maria Engström - 5 januari 2009 00:09

Tja, var meningen jag skulle uppdatera med lite foton, mest då på hemsidan - men det får vänta till i morgon. Hamnade framför TV:n istället - kändes alldeles för kallt att smyga ut i nästa hus för att uppdatera och lägga över foton till datorn - har ...

Ovido - Quiz & Flashcards